Bate-ma!

Sunt frustrat! Intr-adevar, Camelia are dreptate. De cand campania pentru Sensiblu a castigat marele premiu la Olimpiadele Comunicarii nu fac decat sa-mi amintesc modul in care s-a lucrat anul trecut pentru aceasta fundatie care face o treaba minunata in ajutorarea femeilor abuzate.

Ce nu inteleg este nu atat de ce aceasta campanie a castigat si nu pun sub nicio forma decizia juriului la indoiala ci cum a inteles echipa publicul tinta. Sunt uimit! Sicriele si ingerii batuti nu-si aveau rostul si da, acest lucru le jigneste profund pe niste femeile in cauza care atunci cand trec pe langa o campanie menita sa le ajute se prefac ca nu sunt parte a problemei.

Eu si Camelia vorbim in cunostinta de cauza, stim care sunt problemele cu care fundatia Sensiblu se confrunta si ne dam seama de dificultatea brief-ului oferit de acestia dar nu incetez sa ma minunez cum o persoana ca d-na Cristina Horea (Director Executiv Fundatia Sensiblu) si intreaga echipa din acea fundatie care fac o treaba minunata in ajutorarea victimelor violentei domestice ar fi fost de acord cu aceasta campanie?

Sicriele sau ingerii sunt intr-adevar o bataie de joc la adresa femeilor abuzate si cum anul trecut mi s-a dat ocazia sa aprofundez aceasta problema intreb doar daca tu cel/cea care citeste care abia ai iesit din pumnul sotului tau si ai vedea un sicriu nu ai refuza sa crezi ca acel sicriu iti este destinat.

Intr-adevar, doua femei din mult prea multe mor din cauza acestui fenomen dar extrema nu le include decat pe aceste doua in timp ce mii sunt batute cu regularitate fara ca ele sa accepte realitatea iar campanie le ignora total pe acestea. Refuzul de a se gandi la acest lucru, comunicarea exagerat agresiva si chiar si alegerea gresita a locului (P-ta Universitatii pentru a comunica unui public tinta care este mai apropiat pietei de cartier si care nu vine atat de des in centru) fac din aceasta campanie un esec total.

Felicitari Fundatiei Sensiblu si Marie Claire pentru marsul mireselor organizat saptamana trecuta.

 

Daca doriti sa aflati mai multe despre Fundatia Sensiblu vizitati site-ul acestora si nu uitati sa donati.

21 comments so far

  1. Ionela on

    Din nou, nu o sa incerc sa justific nimic. Ma deranjeaza insa ca faceti atata caz, cand fiecare dintre membrii echipei mele are adresa de mail si ar fi mai elegant si mai de bun simt daca ne-ati adresa direct nemultumirile. In cazul in care problema voastra este de alta structura, sugerez (nu stiu daca e posibil) sa faceti o contestatie juriului , sau sa le cereti un feed back, nu pentru campana voastra, ci pentru a noastra. Noi nu o putem face deoarece stim cum ne-am gandit strategia si tacticile, stim ce vrem sa aratam si pe cine vrem sa jignim ( in niciun caz, nu femeile), si se pare ca juriul a inteles.
    Mi-ar fi placut totusi ca cei nemultumiti sa vina dupa premeiere la noi si sa ne-o spuna direct si chiar daca am explicat strategia la prezentari, am mai fi facut-o o data, iar daca nu am fi fost convingatori, v-am fi dat dreptate. …dar nimeni nu a venit.

  2. cristianclita on

    Mi se pare normal sa exprimam aceasta nemultumire public atata timp cat nu avem o problema cu echipa BrainPie ci cu campania si ideile acestei campanii care sunt jignitoare. Juriul are varii motive pentru care sa aleaga o campanie castigatoare intr-un interval de 15 minute dar voi ati avut 3 saptamani in care sa intelegeti violenta domestica. Aceasta nu este o contestare a jurizarii ci analiza unei campanii, un feedback.

  3. Ionela on

    Uite, noi am analizat ce si cum trebuia, am facut chiar un sondaj si am inteles problema. Sugerez sa consultati totusi juriul ca sa fim cu totii siguri cine intelege mai bine problema violentei. Si cu asta sper sa se incheie totul. Mai departe, daca intradevar sunteti atat de ofensati, e cazul sa spun ca ideile pe care le tot analizati la microscop ( sscii de box, franghia si sicriul), au fost ale mele si imi asum toata raspunderea. Consider insa ca nu e cazul sa imi explic taciticile pe un blog. Asa ca v-as ruga, pentru nemultumiri, ma puteti injura la XXXXXXXXXX@yahoo.com sau la 07XXXXXXXX, dar va rog, sa nu mai facem un circ din blogurile astea.

    Adresa de e-mail si nr de telefon au fost cenzurate pentru protejarea intimitatii persoanei.

  4. cristianclita on

    offff… un sondaj nu raspunde la intrebarile voastre… mai ales cand problema in cauza este tabu si cand persoanele nu sunt dispuse sa raspunda direct la acestea.
    Uimitor este ca intr-un brainstorming anul trecut am facut o gluma proasta legata de saci de box (pusi in pietele din Bucuresti) si intreaga fundatie m-a certat si doar ca m-am gadit la asa ceva.
    Discutia este publica iar injuraturile nu exista si nu vor exista si este absurd si doar sa ne gandim la asa ceva.

  5. cami on

    Dragii mei

    Imi pare rau ca discutia aluneca sper orgolii personale. Nu sunt in totalitate de acord cu ce a scris Cristian in acest post, dar sustinin continuare ce am scris eu in penultimul. Departe de mine gandul sa va reprosez ceva. Stiu ca asa cum v-ati asumat campania si premiul, veti fi intelegatori si cu critici de la frustrati. Apreciez asta la cel mai sincer mod. Insa ce ma nemultumeste pe mine, ca fost membru al unei echipe care a lucrat pentru SensiBlu, este lipsa unor argumente valide ale juriului pentru aceasta alegere ( partea cu creativitatea si strategia nu sunt argumente suficiente pt mine). Inca o data, nu am nimic cu voi si cu ideile voastre, ci am ceva cu argumentele lipsa ale juriului.

  6. Ionela on

    nu prea e corect sa stergeti commenturile de la postul anterior..in fine..v-am trimis ceva pe mailul echipei…si commentul asta nu e nevoie sa il postati.
    O zi buna

  7. Iulian on

    Buna, Ionela. Nu ti-am sters niciun comment. Te rog frumos sa il trimiti din nou ca sa il aprobam. Noi nu stergem comentarii.

    Am primit mailul tau. Eu am ezitat sa reactionez pana acum tocmai pentru a nu prelungi o discutie cu prea putin sens. Fiecare dintre noi are o viziune diferita asupra a ceea ce inseamna „PR”, dar asta nu inseamna ca cineva va poarta pica fiindca ati castigat.

    Personal, cred ca orice e subiectiv, relativ si discutabil in viata asta. Chiar si decizia juriului. Dar si opiniile noastre. Eu nu sunt frustrat in niciun fel de faptul ca nu am castigat noi dintr-un motiv foarte simplu…

    Valoarea unui comunicator/profesionist/ aspirant in domeniu, nu sta in castigarea unei medalii la OC sau alt concurs, ci in ce va face el pe piata reala.

    Din cauza asta stiu ca piata isi alege singura profesionistii si nu am de ce sa imi fie frica de uitarea in vreun colt al nepremiatilor aka al neofertatilor de catre anagajatorii atat de avizi de talente de la OC.

    Eu sunt foarte multumit ca noi am castigat premii la bloguri si ca ne-am simtit bine facand o campanie pe care clientul nostru a apreciat-o foarte mult. Legat de bucata de metal, blitzuri, capre de vecini si contestatii, nu am foarte multe de spus.

    Cred insa ca ai mei colegi au pus foarte mult suflet in campanie (la fel ca si mine) si asta se vede in ardoarea cu care argumenteaza toata treaba asta.

    Daca au ce cauta cosciuge si saci de box in PR?

    Sincer, nu stiu. Asta poate decide doar un client real pe o piata reala. Sper sa nu ramai cu un gust amar in urma competitiei (mai precis a comentariilor colegilor mei) si sa te bucuri de victoria voastra. Sunt convins ca juriul a stiut foarte bine ce face si cred ca orice contestare nu rezolva absolut nimic.

    Multa bafta in continuare si tineti-o tot asa!

  8. Iulian on

    UPDATE: Am aflat ca a noastra Cami a apasat din greseala pe Delete la mai multe commenturi, nu doar al tau. Trimite-l inca o data, daca vrei, desigur.

  9. Costin on

    Eu nu inteleg de unde atata inversunare impotriva campaniei propuse de BrainPie? personal mi s-a parut foarte corecta campania si intr-adevar fezabila. Incercati sa va amintiti ce au mai facut cei de la GMP Pr pentru fundatia sensiblu. Cred ca campania brainpie merge pe aceiasi directi si, cu voia clientului, duce lucrurile cu un pas mai departe. Daca chiar asa trebuie sa mergem direct la publicul tinta, eu zic sa nu mai facem PR. Eu propun sa mergem din usa in usa si sa impartim pliante. De ce nu? Pana la urma de ce am avea nevoie sa atragem atentia media si sa revoltam opinia publica??? Femeile batute sunt speriate? ok! dar poate ele au cate o prietena sau poate vanzatoarea de la chioscul din capatul strazii, persoane care se bucura de increderea acestor victime, au auzit de campanie si le recomanda sa mearga sa caute ajutor.

    Hai sa ramanem prieteni si dupa ce s-a terminat totul, sa nu ne mai intrebam de ce capra vecinului nu moare capra vecinului si sa nu mai punem la indoiala competenta juriului.

    Asa ca pentru toata lumea: „Chin high, puffed chest and step right to it!”

  10. Cristi C. on

    Desigur, ideea cu prietena, vecina etc. care vine si-ti spune ca exista ajutor este un public tinta secundar pe care si noi l-am identificat anul trecut si pe care am mers doar ca daca te uiti la publicul tinta al campaniei despre care vorbim el nu apare. Campania este destinata femeilor victime si femeilor potentiale victime (principal) si elevilor, studentilor, barbatilor, media si guvernului, parlamentului, etc. (secundar). Nimic despre vecina de la apartamentul 12 care sa vina sa-ti spuna ,,uite am auzit despre Casa Blu”.

  11. Ionela on

    Oameni buni, stiu ca v-am promis im mail ca nu voi mai comenta nimic, dar totul trece deja in ridicol. Pana cand se va mai continua asa, cu cearta asta fara sens.
    Ar fi trebuit sa remarcati faptul ca nimeni din echipa ea nu a comentat nimic in legatura cu campania voastra, si asta nu pentru ca nu am fi avut obiectii sau pentru ca ne-ar fi oprit ceva. E vorba de bun simt doar.
    Repet, puteti sa sa sunati oricand la numarul de telefon pe care vi l-am dat si sa ne reprosati orice. Atunci am fi dispusi sa ne argumentam strategia. Altfel, nu vad de ce trebuie sa va obositi cititorii cu frustrari. Si ar fi un plus de demnitate sa sa aud obiectiile voastre, chiar daca dupa premiere nu s-a intamplat asta.
    Acesta a fost ultmul comment de la mine; mai departe, indiferent de ce se va scrie nu voi mai interveni.
    O zi buna totusi!

  12. Cristi C. on

    Ionela, este o discutie publica, obiectiile sunt publice. Mi se pare normal sa discutam despre orice campanie indiferent de cine este facuta ea si sa ne exprimam obiectiile. Asa putem invata cu totii ceva.

  13. vali on

    vai…am pus sub semn de indoiala o campanie.In principiu cand iesi in piata cu un produs ar trebui sa fi pregatit sa iti asumi si reversul,feedback-ul fie el si negativ.Iar daca se va comenta,se va face la scara mult mai larga nu pe un blog al unor pixeli amaratzi.Oricum daca nu a sensibilizat campania,cel putin sloganul a facut-o…violenta nu e domestica,e salbatica!sincer e mishto,io ma gandeam la ceva de genu „voi femei cu cap de lut!”

  14. cami on

    Ionela, Costin, eu va multumesc ca aveti rabdare sa dialogam. Nu vorbesc despre postul colegului Cristian, pentru ca e corect sa o faca el. Insa in nici o parte din post-ul meu (penultimul adica ) nu veti gasi ceva de rau despre echipa voastra. Nici nu incerc sa fac o „concurenta de campanii”. Nu este vorba despre „de ce ati facut campania asa” ci despre ” de ce crede juriul ca e cea mai buna”. Am acest drept sa ma intreb nu? Blogul e public, right? Ceea ce se intampla aici tu numesti „ceva ce intrece ridicolul”. Eu numesc asta libertate de exprimare. Zi faina

  15. Iulian on

    „inversunare”, „circ”, „ridicol”…

    Oameni buni, nu mai traim in comunism. Am incercat sa fiu mai rezervat pana acum, dar mi se pare exagerat sa va deranjeze asa de tare ca cineva are o opinie negativa si atata tot.

    Cum au scris si Cami sau Cristi mai sus:

    exprimare libera, blog = spatiu public

    Pana acum, singurele voastre raspunsuri au fost gen „hai sa nu mai vorbim despre asta aici”, „hai sa avem bun simt”, „hai sa o lasam cum a dat-o juriul”, dar nu am citit un SINGUR argument pentru care campania cu sicrie ar prinde la femeile batute. Nici macar unul.

    Sincer sa fiu, nici nu ma intereseaza. Dar ma distreaza atitudinea asta stil „PIARR” (inserati pronuntie americaneasca, va rog) de a stopa cumva discutia… de a stopa controversa.

    Suntem in Romania, frate. Fara controverse, fara balci, nu facem nimic. :)) Obisnuiti-va cu ideea asta.

    Hai ciao, ca m-am distrat destul cu voi… ahahaha… unde esti, bah Banele? ahahaha

  16. Bianca on

    Buna sunt Bianca, tin sa va lamurc un pic pentru ca vad ca asta doriti. In primul rand Costin este de la Juniors, ma gandeam ca merita specificat acest aspect.
    Acum campania: am inteles ca ati vizionat prezentarea, observ insa ca nu ati remarcat nucleu campaniei ( Casa Blu) sau strategia ( strategie de imagine in corelatie cu un bogat continut de educare informala). Ati retinut doar trei tactici sau doua pentru ca observ ca doar atat comentati, daca cumva comentati campania cum ati sustinut nu vad de ce o limitati la trei tactici.Targetul a fost definit de brief, cum de asemenea se specifica un mic mare amanunt cresterea notarietati fundatiei.Nucleu campaniei a fost reprezentat de transpunerea fizica a Casei Blu in Piata Universitati. Unul dintre voi comenta locatia, am dorit continuitate Zidul Indiferentei a fost in aceiasi locatie.Sicriul a creat multa valva, e foarte bine, in prezentare noi am justificat alegerea lui. ”. Sicriul va fi pozitionat încât să apară ca o imagine în oglindă a Casei Blu, sugerând astfel femeilor că au de ales între a suporta violenţa chiar cu preţul vieţii, sau a cere ajutor specializat. As putea asa sa justific intreaga campanie, dar ea a fost initial justificata in prezentare. Inteleg ca unii dintre voi au avut acelasi brief anul trecut, am vazut campania voastra, dar fiecare echipa are stilul ei. Noi am acoperit tot ce se putea: bloggeri, studenti, spitale, biserica, orice tip de media. Sunt 16 zile in care exista cel putin doua activitati pe zi ….
    Sunt extrem de multe tactici, dar fiecare este sustinuta puternic de strategie si tin sa va amintesc ca elementele de imagine au dublu rol in campania noastra; initial fiecare transimite mesajul ei .Si pe 10 decembrie: inmormântarea sicriului, a sacilor de box precum si a rufelor murdare în curtea Fundaţiei Sensiblu. Mesajul evident va fi acela că prin curaj şi atitudine proactivă, violenţa domestică poate fi combătută.
    Daca analizati campania va rog frumos sa nu omiteti nici o zi sau tactica. Sper ca ati inteles ce am urmarit prin campania noastra si daca nu astept intrebari. O zi buna.

  17. Marius Balaci on

    Mie mi se pare extrem de clara situatia. Cineva isi da cu parerea despre o campanie. E dreptul fiecaruia dintre noi. Dar …

    Atentie ca este o contradictie mare intre „nu pun sub nicio forma decizia juriului la indoiala” si „cum a inteles echipa publicul tinta. Sunt uimit!”

    Prin urmare, puneti la indoiala decizia Juriului? In caz ca da, trebuie sa stim si noi, organizatorii.

    Cat despre Brain Pie. Incercati sa reactionati doar atunci cand aveti la ce. Valoarea campaniei voastre a primit girul unui Juriu format din unii dintre cei mai cunoscuti specialisti romani in comunicare. Iar acest lucru nu poate fi schimbat de diverse opinii mai mult sau mai putin argumentate. Indiferent ale cui sunt aceste opinii.

  18. Iulian on

    @ Marius Balaci – Si mie mi se pare la fel de clara situatia. Cred ca fiecare membru al fiecarei echipe ar propria identitate si poate exprima ce doreste.

    Personal, eu nu contest nicio jurizare si nici nu ar avea vreun sens sa fac asa ceva. Legat de opiniile colegilor mei, fiecare spune ce doreste. Sunt perfect de acord cu ultimul paragraf. Nimeni nu poate lua medalia celor de la BrainPie, dar cred ca e dreptul oricui sa exprime o parere de bun simt. Insa pana la „circ”, „inversunare” sau „ridicol” e ceva drum.

    Hai sa incheiem ping-pong-ul asta de liceu aici. 🙂 Noi nu contestam credibilitatea Olimpiadelor, Marius, si nici a juriului de la PR. Din punctul meu de vedere, organizarea a fost excelenta ca in fiecare an. BrainPie a castigat locul 1 si cu asta basta! Felicitari!

  19. Cristina on

    Scriu acest comentariu cu intarziere deoarece am stat mult sa ma gandesc.
    In legatura cu echipa castigatoare la Proba de Relatii Publice sunt unele lucruri care se contrazic: membrii juriului au afirmat ca echipele care au folosit BTL in campaniile lor au fost dezavantajati, ca acest lucru este depunctat, in schimb aceasta echipa castigatoare a folosit elemente de BTL, dupa cum afirma si clientul lor la inceputul prezentarii.
    Nu pot sa imi explic faptul cum juriul la preselectii a acordat acestei echipe un punctaj mic, iar mai apoi acestia in 3 saptamani au invatat atat de bine sa realizeze o campanie de PR. care sa fie castigatore, obtinand punctajul maxim.
    Multi autorii de specialitate sustin faptul ca domeniul Relatiilor Publice se invata in timp, acumuland experienta, nu peste noapte, sau mai bine zis in 21 de nopti. Dupa terminarea concursului au iesit la iveala multe contradictii, nu numai acestea,iar multi participanti au observat. Sper ca pe viitor sa se sesize acest lucru atat din partea organizatorilor, cat si a membrilor juriului, deoarece pana la urma este vorba de tactici de PR. Acest concurs este adresat studentilor, mentiune care nu trebuie exclusa si nu trebuie sa se creeze o imagine falsa a acestuia, care sa ii descurajeze, din contra ar terbui sa ii motiveze pe viitor.
    Nu facem camapanii electoarele unde se dam mici si bere.

    Felicitari tuturor echipelor castigatoare!

  20. Cristina on

    Revin deoarece din dorinta de a scrie cat mai repede acest comentariu s-a strecurat o greaseala la final, rectific asadar : „unde se da mici si bere”.

  21. Ionela on

    ..din cate imi aduc aminte de la orele de gramatica limbii romane..
    Conjunctia coordonatoare „si” leaga de obicei doua fraze de acelasi fel sau, la nivelul propozitiei, doua parti de vorbire de acelasi fel..precum in acest caz.
    Utilizarea conjunctiei „si” pentru a lega doua substantive, respectiv doua complemente directe, in acest caz, presupune automat ca verbul se va afla la plural, chiar daca este la diateza reflexiva, avand totusi subiect si nefiind impersonal. Asadar, corect este: „se dau mici si bere”.
    In cazul in care , in locul conjunctiei „si”, se foloseste conjunctia „sau”, care presupune alegere, alternativa, verbul va sta la singular, daca unul dintre partile de vorbire pe care la determina nu se afla la plural. Altfel, acordul verbului se va face cu pluralul.
    Prin urmare, am avea tot: „se dau mici sau bere”


Lasă un răspuns către Iulian Anulează răspunsul