Blogurile – manual de utilizare pentru comunicatori

via Goriulian

De ieri (pe scurt) de la Olimpiadele Comunicării – ultima sesiune din prima zi dedicată conferinţelor pe teme de comunicare, ţinute de profesionişti din industria comunicării – „Blogurile – manual de utilizare pentru comunicatori

1. Mugur Pătraşcu (iLeo) – nu l-am prins, dar cred că a spus ceva interesant. Doar lucrează pentru iLeo.

2. Cristian Manafu (Evensys)

două studii de caz pe campanii sociale pe bloguri (iniţiate de internauţi)

a) Cazul Dan Sântimbreanu

b) Cazul Guillermo Vargas „Habacuc” (acest post este pe locul doi la număr de comentarii – 1452 – într-un studiu recent efectuat pe blogosfera românească)

Cum lansezi o campanie socială pe bloguri:

1. long-tail

2. A-listeri

3. detalii despre problema / cauza socială pusă în discuţie

4. interacţiune cu bloggeri cât mai mulţi

5. apel la bunăvoinţă

Concluzii trase în urma analizării celor două studii de caz:

1. A-listerii = importanţi

2. Transparenţa are succes

3. Bloggerii verifică rar sursele de informare

4. O campanie socială pe bloguri nu are certitudine de succes

5. Bloggerii = foarte versatili

3. Sorin Tudor (365 Millenium communication)

– în România = 18 mil. votanţi, 7 mil. de români = online, din care 78,8% = peste 18 ani; rezultă un electorat online de 5,516 mil. oameni pentru 2008 (1/3 din alegători sunt pe web)

– 1,5 mil. oameni citesc bloguri regulat – 150 bloguri – asumate de partide, 300 de bloguri – tematică politică, 500 bloguri – abordează subiecte politice, 1.000 de bloguri – vorbesc din când în când ăi despre politică

– bloggerii: polarizaţi politic

– fiecare utilizator revine pe pagina pe care simte că i se dă dreptate politic

– A-listerii tind să fie lideri de opinie şi offline (pot fi consideraţi „activişti” politici)

*Sorin Tudor: Asistăm anul acesta la ultima campanie electorală online ratată. Fenomenul „basescu.ro” se va extinde şi la ceilalţi concurenţi politici.”

*Mugur Pătraşcu: „Anul acesta va fi primul în care campania electorală se va desfăşura mai ales pe online.”

4. Mădălin Matica (Dotcommerce)

– blogosfera şi reţelele sociale trebuie înţelese de marketeri (bannerele = AŞA NU!)

– marketingul viral = o şcoală de marketing actuală, adaptată la prezenţa consumatorului pe web

Marketingul viral (elemente de compoziţie, organizate în terminologia tipică viruşilor) :

1. sneazers: primii intoxicaţi (A-listeri)

2. hive: în ce stup sunt ei (nişa / mediul social targetat)

3. velocity: viteza de răspândire a viralului

4. smooth: cât de uşor se transmite „virusul”

5. persistance: cât timp durează?

6. amplificatori: ce se foloseşte când virusul „se calmează” pentru a-l revitaliza

7. vectori de propagare: video sharing, bloguri, reţele sociale, etc

8. mediu: online? offline? ce reacţie vrem în offline?

* case study pe campania online „Generaţia Audi A4” pentru care cred că Mădălin Matica ar fi acordat nota 7/10 (pentru că dă speranţe blogosferei/comunicării online româneşti atât de tinere)

5. Florin Grozea (eOK)

– primul site legal cu muzică gratuită din România – eok.ro

Florin Grozea: „Transformaţi-vă clienţii în fani. Reacţionaţi rapid, sincer şi la obiect în situaţiile de criză. Nu putem controla blogosfera. Trebuie să conversăm cu ea. Blogurile corporate sunt importante pentru că prin ele comunici ce se află în spatele unui brand: oamenii.”

Mâine voi fi tot de la ora 17.00 la „Drumuri de carieră într-o agenţie de comunicare”. Dacă veniţi, ne vedem pe acolo.

Anunțuri

2 comments so far

  1. Adelina Peltea on

    Asta da review!

  2. Florin Grozea on

    Da, brief la obiect.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: